اولین پیامک

قوانین استفاده

قوانین و مقررات استفاده از سامانه اولین پیامک

لطفا قوانین و شرایط این توافق‌نامه را با دقت مطالعه فرمائید، هنگام استفاده از تمامی خدمات اولین پیامک موافقت خود را با شرایط و قوانین زیر اعلام می‌نمائید. علاوه بر این مفاد، اولین پیامک به عنوان یک وب‌سایت و سرویس ایرانی از تمامی قوانین و مقررات کشور تبعیت می‌نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پنل

برای حفظ امنیت اطلاعات شما و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، انجام کامل مراحل احراز هویت الزامی است. با ارسال مدارک ذیل، می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات سامانه بهره‌مند شوید.

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی

1. اسکن یا تصویر کارت ملی صاحب پنل
2. تصویر سلفی احراز هویت اینترنتی
3. درصورت عدم دسترسی به کارت ملی، میتوانید از گواهینامه، کارت پایان خدمت و یا پاسپورت دارای تاریخ انقضا استفاده بفرمائید .
4. مجوز به صورت معمول تایید شده و زمان ارسال پیامک مجوز بررسی خواهد شد. (در نظر داشته باشید تایید مجوز در قسمت ارسال مدارک به معنی پذیرفتن آن مجوز نمی‌باشد.)

مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی

1. اسکن یا تصویر کارت ملی مدیرعامل
2. تصویر آخرین روزنامه‌رسمی شرکت (صاحب امضا در آن مشخص باشد.)

مدارک مورد نیاز برای سازمان ها و ارگان های دولتی

1. نامه معرفی‌ نماینده‌ای که جهت استفاده از پنل مشخص می‌شود.
2. مدرک مربوط به سازمان مربوطه

قوانین و مقررات استفاده از پنل پیامکی

1. خریدار باید به سن قانونی رسیده و دارنده یک سیمکارت به نام خود باشد.
2. درصورتی‌که مدارک کامل نباشد امکان داشتن خط در پنل وجود ندارد.
3.تمامی پنل‌های کاربری و نمایندگی به صورت سالیانه بوده و جهت تمدید پنل کاربری نیاز به پرداخت 60 درصد هزینه اصلی و در صورت خرید پنل نمایندگی پرداخت 60% هزینه اولیه سامانه می‌باشد.
4. مالیات ارزش افزوده و 40 ریال «به استناد بند (ی) تبصره 6 ماده واحده لایجه بودجه کل کشور و بند (ش) ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت» به تعرفه پیامک ها اضافه می گردد.
5. امکان فسخ پنل پس از یک ماه امکان پذیر نمی باشد و در صورت فسخ پنل کمتر از 1 ماه هزینه خطوط ثبت شده کسر و مابقی بازگشت داده می‌شود.
6. در صورت ارسال بیش از 1000 پیامک در طی 1 ماه اول، امکان فسخ نمی باشد.
7. به دلیل اینکه شارژ خریداری‌شده به پیامک تبدیل می‌شود امکان بازگشت شارژ وجود ندارد.
8.نمایندگان سامانه، موظف‌اند مدارک کاربران خود را به‌صورت کامل بررسی و احراز هویت نموده و پیام‌های کاربران را مانیتورینگ کنند. (در صورت تخلف زیرکاربر، مدارک زیرکاربر و نماینده به پلیس فتا اعلام می‌گردد.)
9. در صورت داشتن تخلف و مسدودی پنل، نیاز است تعهدنامه با امضا و اثرانگشت آپلود نموده و پس از بررسی پنل در صورت امکان پنل متخلف فعال می‌گردد. (معمولا پروسه رفع مسدودی پنل 7 روز کاری زمان می‌برد.)

مانیتورینگ ارسال پیامک

کلیه پیامک‌های ارسال شما تحت کنترل دقیق سیستم مانیتورینگ هوشمند و انسانی بوده و از آنجایی که این سامانه جهت اطلاع رسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی مجاز طراحی شده، لذا هرگونه پیامک با محتوای ذیل جرم محسوب شده و در صورت مشاهده سریعا مراتب به صورت آنلاین به پلیس فتا گزارش خواهد شد:
1. کلیه پیامک‌ها با محتوای غیر اخلاقی، توهین، شوخی، جوک، اعلام برنده شدن یا ارائه جایزه، سرکار گذاشتن از طریق پیامک (حتی دوستان و آشنایان)، اخاذی، شرط بندی و قمار 2. ارسال پیامک از طرف بانک‌ها یا اپراتورهای سیم‌کارت یا ارگان‌های دولتی، امنیتی، نظامی و سیاسی
3. ارسال هرگونه پیامک که به نحوی فرستنده در آن مشخص نباشد.
4. ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی غیرمجاز، خرید و فروش فیش حج و اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ
5. ارسال پیامک از طریق پنل جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. لذا از ارسال‌ پیامک‌های شخصی خودداری نمایید.

قوانین و مقررات ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی

سایر قوانین ارسال پیامک نیز به شرح زیر است:
1. برای ارسال‌هایی در خصوص ملک، اعلام موارد خاص شرکتی از شماره اختصاصی استفاده نمایید.
2. کلیه پیامک‌ها در خصوص پیراپزشکی، دارویی، آرایشی بهداشتی، ترک اعتیاد و... بدون مجوز رسمی از وزارت بهداشت و پیامک‌های حوزه پزشکی بدون مجوز کتبی تبلیغات از "سازمان نظام پزشکی کشور" ممنوع می‌باشد.
3. برابر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال هرگونه پیامک در خصوص مراسم ترحیم، تشییع‌جنازه و... ممنوع است.
4. برگذاری قرعه‌کشی و اعلام برنده/برندگان نیازمند پذیرفتن مسئولیت ارسال پیام با ارسال نامه رسمی است.
5. پیرو دستور سازمان تنظیم مقررات، اضافه نمودن عبارت "لغو11" در پایان متن کلیه پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی الزامی است. بدیهی است عواقب قانونی ناشی از عدم استفاده از عبارت مذکور با مالک سرشماره خواهد بود.

شرایط و قوانین خطوط خدماتی

طبق ابلاغیه شركت ارتباطات سیار ایران، پیامک‌های خدماتی از خطوط خدماتی برای افرادی ارسال می‌شوند که خود درخواست دریافت آن را داده‌اند و محتوای این پیام‌ها مرتبط با خدمات ارائه شده توسط فرستنده است. لذا رعایت قوانین ذیل الزامی است:
1. شرایط خدماتی نمودن خطوط در سرشماره‌های پیامکی مختلف با یکدیگر متفاوت است.
2. خدماتی شدن خطوط با تایید ارتباطات سیار و پس از استعلام از سامانه شاهکار بوده و زمان خدماتی شدن مشخص نیست.
3. مطلقا ارسال تبلیغات با شماره های خدماتی مورد قبول نمی‌باشد، حتی شماره‌های بانكی.مواردی از قبیل جشنواره خرید و فروش، تخفیف و آفر، تبریک و تسلیت، تبلیغ محصولات جدید و... تبلیغاتی محسوب می‌گردد و از خط خدماتی حتی به مشتریان آن شرکت مورد تایید نمی‌باشد.
4. درج عبارت "لغو11" در انتهای پیامک‌های خدماتی الزامی است.

شرایط و قوانین خطوط خدماتی

طبق ابلاغیه شركت ارتباطات سیار ایران، پیامک‌های خدماتی از خطوط خدماتی برای افرادی ارسال می‌شوند که خود درخواست دریافت آن را داده‌اند و محتوای این پیام‌ها مرتبط با خدمات ارائه شده توسط فرستنده است. لذا رعایت قوانین ذیل الزامی است:
1. شرایط خدماتی نمودن خطوط در سرشماره‌های پیامکی مختلف با یکدیگر متفاوت است.
2. خدماتی شدن خطوط با تایید ارتباطات سیار و پس از استعلام از سامانه شاهکار بوده و زمان خدماتی شدن مشخص نیست.
3. مطلقا ارسال تبلیغات با شماره های خدماتی مورد قبول نمی‌باشد، حتی شماره‌های بانكی.مواردی از قبیل جشنواره خرید و فروش، تخفیف و آفر، تبریک و تسلیت، تبلیغ محصولات جدید و... تبلیغاتی محسوب می‌گردد و از خط خدماتی حتی به مشتریان آن شرکت مورد تایید نمی‌باشد.
4. درج عبارت "لغو11" در انتهای پیامک‌های خدماتی الزامی است.

تنظیم قرارداد حقوقی

در صورت تمایل به عقد قرارداد حقوقی با ملی پیامک، پنل به نام مدیرعامل ثبت‌شده و قرارداد نیز به نام مدیرعامل می‌باشد و زمانی که قرارداد امضا می‌گردد نسخه دوم به همراه گواهی امضا مدیرعامل و کپی آخرین روزنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسمی صاحب امضا ارسال می‌شود.

قوانین و مقررات ارسال از طریق BTS

درصورتی‌که درخواست ارسال BTS ارسال از طریق دکل‌های ایرانسل را دارید، تاریخ فرم شما باید 72 ساعت اداری قبل از ارسال گردد و تعداد پیامک درخواستی کمتر از 50.000 عدد پذیرفته نمی‌گردد. همچنین در نظر داشته باشید اپراتور هیچ گزارش و توضیحی مبنی بر ارسال شدن پیام‌های شما ارائه نمی‌دهد و ملی‌پیامک مسئولیتی در ارسال شدن و یا نشدن پیامک‌ها نخواهد داشت.

قوانین و مقررات ارسال از طریق LBS

درصورتی‌که درخواست ارسال LBS ارسال از طریق دکل‌های همراه اول را دارید، تاریخ فرم شما باید 72 ساعت اداری قبل از ارسال گردد و تعداد پیامک درخواستی کمتر از 5.000 عدد پذیرفته نمی‌گردد. همچنین در نظر داشته باشید اپراتور هیچ گزارش و توضیحی مبنی بر ارسال شدن پیام‌های شما ارائه نمی‌دهد و ملی‌پیامک مسئولیتی در ارسال شدن و یا نشدن پیامک‌ها نخواهد داشت.

قوانین و مقررات همکاری در فروش (افیلیت)

با هدف شفاف‌سازی و ایجاد همکاری موثر، خواهشمندیم قبل از شروع به فعالیت در سامانه همکاری در فروش ملی پیامک، قوانین و مقررات زیر را به دقت مطالعه فرمایید:
1.ممنوعیت دریافت وجه اضافی: بازاریابان محترم موظفند از دریافت هرگونه وجه اضافی به صورت مستقیم از کاربران خودداری نمایند.
2. ممنوعیت همکاری سایت‌های ارائه دهنده کد تخفیف: همکاری با سایت‌هایی که به صورت تخصصی به ارائه کد تخفیف می‌پردازند، مجاز نمی‌باشد و در صورت مشاهده، حساب کاربری مسدود خواهد شد و مبلغی به بازاریاب پرداخت نمی‌گردد.
3. ممنوعیت تبلیغ در سایت‌های غیرمجاز: تبلیغ خدمات ملی پیامک در سایت‌ها و پلتفرم‌های غیرمجاز و خلاف قوانین کشور به شدت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
4. احراز هویت: اطلاعات شخصی ارائه شده توسط بازاریاب (شماره موبایل، کد ملی، شماره کارت) همگی باید به نام یک شخص بوده و ارسال تصویر کارت ملی هوشمند جهت احراز هویت و برداشت وجه الزامی است.
5. ممنوعیت تبلیغات خلاف واقع: استفاده از هرگونه ادعا و تبلیغات خلاف واقع (مانند: پیامک رایگان، ارسال پیامک به لیست سیاه، پنل رایگان و...) ممنوع بوده و منجر به مسدود شدن حساب کاربری بازاریاب خواهد شد.
6. حفظ نام برند: کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی باید تحت برند ملی پیامک انجام شود و بازاریاب حق معرفی سامانه به عنوان محصول یا خدمات شرکت یا فرد دیگری را ندارد.
7. پشتیبانی از کاربران: پشتیبانی از کاربران معرفی شده به طور کامل بر عهده تیم پشتیبانی ملی پیامک بوده و بازاریاب حق دخالت در فرآیند پشتیبانی را ندارد.
8. استرداد و بازگشت وجه: در صورتیکه که کاربر معرفی شما در مهلت 30 روزه درخواست استراداد هزینه پرداختی خود داشته باشد و یا پنل ایشان در صورت نقص قوانین سامانه مسدود شده باشد، سود حاصل از کلیه پرداخت‌های آن کاربر از پنل بازاریاب نیز کسر خواهد شد.
9. شرایط برداشت وجه: امکان برداشت وجه از حساب کاربری دو بار در ماه و در ساعات اداری مجموعه (پنجم و بیستم هر ماه) فراهم می‌باشد.
توجه: هرگونه تخلف از قوانین و مقررات فوق، منجر به مسدود شدن حساب کاربری و عدم پرداخت پورسانت خواهد شد.

قوانین و مقررات استفاده از خدمات «اولین پیامک»

این سند چارچوب قانونی و الزامات استفاده از سامانه پیامکی «اولین پیامک» را تعیین می‌کند. هدف این قوانین تضمین امنیت، شفافیت و استفاده قانونی از خدمات و ایجاد تجربه‌ای مطمئن برای کاربران و مشتریان است. استفاده از خدمات «اولین پیامک» به معنای پذیرش کامل شرایط زیر است.

تعاریف

• اولین پیامک: سامانه ارائه‌دهنده پنل‌های پیامکی و خدمات مرتبط، مسئول توسعه، نگهداری و مدیریت زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی کاربران.
• کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به ایجاد حساب کاربری و استفاده از پنل پیامکی می‌کند و مسئول تمامی فعالیت‌های انجام‌شده از طریق حساب خود است.
• مشتری: کاربر نهایی یا سازمانی که از خدمات پیامکی «اولین پیامک» برای ارسال پیام کوتاه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند.

1. ایجاد حساب کاربری و ثبت اطلاعات

کاربران موظف به ارائه اطلاعات حقیقی و کامل شامل نام، شماره تماس، ایمیل و سایر مدارک هویتی مورد نیاز هستند. ساخت حساب با اطلاعات نادرست یا استفاده از اطلاعات دیگران ممنوع است. کاربر مسئول حفظ امنیت نام کاربری و رمز عبور خود بوده و تمام فعالیت‌های انجام‌شده از حساب وی مسئولیت قانونی دارد.

2. استفاده از پنل پیامکی

دسترسی به پنل پیامکی تنها برای کاربران ثبت‌شده و قانونی ممکن است. تمامی پیام‌های ارسالی از پنل بر عهده کاربر است و «اولین پیامک» در قبال محتوا یا هدف پیام‌ها مسئولیتی ندارد. سوءاستفاده، ارسال پیام غیرمجاز، هرزنامه یا محتوای مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، موجب مسدودسازی پنل و پیگرد قانونی خواهد شد.

3. مسئولیت محتوا و پیام‌ها

کاربران مسئول محتوای ارسال‌شده شامل متن، تصاویر و لینک‌ها هستند. ارسال پیام‌های غیرقانونی، تهدیدآمیز، غیراخلاقی یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. هرگونه تخلف به مراجع قانونی گزارش خواهد شد و «اولین پیامک» حق مسدودسازی حساب‌های خاطی را دارد.

4. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی

کاربران موظف‌اند پیامک‌ها را تنها به مخاطبانی که رضایت صریح داده‌اند ارسال کنند. رعایت قوانین ضد هرزنامه، عدم ارسال اطلاعات گمراه‌کننده یا محتوای غیرمجاز الزامی است. پیامک‌های تبلیغاتی باید مطابق مقررات قانونی و دستورالعمل‌های «اولین پیامک» باشند.

5. الزامات مالی و پرداخت‌ها

کاربران متعهد به پرداخت هزینه‌های پنل و خدمات بر اساس تعرفه‌های اعلام‌شده هستند. تاخیر در پرداخت ممکن است منجر به مسدودسازی موقت یا دائمی پنل شود. «اولین پیامک» مجاز به پیگیری قانونی جهت دریافت هزینه‌ها و جبران خسارت در صورت تخلف است.

6. مسئولیت‌های سایبری و امنیتی

کاربران موظف به استفاده قانونی از پنل هستند و هرگونه اقدام سایبری مخرب، هک، دسترسی غیرمجاز، ارسال ویروس یا اختلال در سیستم‌های سامانه ممنوع است. «اولین پیامک» حق مسدودسازی پنل و اطلاع‌رسانی به مراجع قانونی را برای حفظ امنیت خود و سایر کاربران دارد.

7. حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها

اطلاعات کاربران شامل مشخصات هویتی، شماره تلفن و محتوای پیام‌ها نزد «اولین پیامک» محفوظ است و صرفاً برای ارائه خدمات پیامکی و رعایت قوانین کشور استفاده می‌شود. انتقال داده‌ها به اشخاص ثالث بدون رضایت کاربر ممنوع است، مگر در موارد الزامی قانونی.

8. تعهد کاربران

کاربران موظف‌اند از سامانه پیامکی با رعایت قوانین، اخلاق حرفه‌ای و مقررات کشور استفاده کنند. هرگونه نقض قانون، سوءاستفاده یا ایجاد خسارت بر عهده کاربر خواهد بود و «اولین پیامک» مسئولیتی در قبال پیام‌ها یا اقدامات کاربران ندارد.
توجه: هرگونه تخلف از قوانین و مقررات فوق، منجر به مسدود شدن حساب کاربری و عدم پرداخت پورسانت خواهد شد.

مشاوره تلفنی رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.